marți, 28 februarie 2012

De ce suntem taranisti

PNTCD Mizil are o mana de membri. La fiecare rand de alegeri, suntem intrebati (alaturi de acum legendara intrebare "mai existati?") de ce nu plecam la alte partide (undeva unde, eventual, sa accedem la functii publice). Intrebarea merita un raspuns.

Motivul principal pentru care suntem taranisti este ca... asta SUNTEM. Nu suntem mercenari politici, nu suntem vanatori de functii, nu suntem ahtiati dupa putere. Fiecare dintre noi a descoperit, candva in trecut, acest partid, i s-a alaturat si a ramas aici. La bine si la greu. Cel mai adesea la greu. Am ramas loiali unor principii. Am incercat sa urmam calea deschisa de modele din istoria partidului (nu am reusit intotdeauna, pentru ca Seniorii sunt rari). Nu ne-am pierdut capul cand am fost in preajma puterii si nu ne-a cuprins disperarea dupa esecuri electorale. Am ramas TARANISTI. Aici, in PNTCD, e singurul loc unde ne simtim, cu adevarat, acasa.

Ca taranisti, misiunea noastra se desfasoara pe 2 mari directii:

1. Prima misiune este sa nu lasam partidul sa moara (la Mizil). L-am primit de la inaintasii nostri si avem obligatia morala de a-l transmite mai departe. PNTCD a fost construit pe un lung sir de sacrificii. Daca azi partidul continua sa existe, este pentru ca oameni simpli, dar dedicati unor principii, au ales sa isi sacrifice libertatea sau chiar viata pentru lucrurile in care credeau. Ar fi o lasitate din partea noastra sa ne dam de o parte.

2. A doua misiune este de a ne pregati pentru ziua in care electoratul ne va chema sa indeplinim functii publice. Nu conteaza ca astazi suntem putini. Si nu conteaza ca am obtinut intre 1% si 2% la ultimele alegeri locale. Candva in viitor, nu stim cand, vom fi iarasi chemati sa contribuim la administrarea orasului. Ne pregatim pentru acel moment.


De cativa ani, am intrat ca tara intr-o cursa a promisiunilor desantate, a cumpararii voturilor, a agatarii de putere indiferent de consecinte. Noi nu am intrat si nu vom intra in acest joc. Nu vom promite ceea ce stim ca nu putem indeplini si nu vom plati pentru a fi votati. Ca si pana acum, vom iesi in fata electoratului cu candidati decenti si cu programe realiste. Daca vom fi alesi, vom incerca sa ne aplicam programul. Daca nu, vom continua sa ramanem taranisti si sa mergem inainte, cu aceeasi seninatate ca si pana acum...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu