joi, 1 martie 2018

Buget UAT Mizil 2018 - salubritate (4)

Pentru curatenie stradala, bugetul Primariei Mizil in 2018 prevede suma de 880.000 lei, adica circa 73.000 lei lunar (730 milioane lei vechi). In 2017 s-a cheltuit pentru curatenie stradala circa 1.100.000 lei (=11 miliarde lei vechi).

Aceste sume sunt facturate lunar de catre Salub catre Primarie si sunt modalitatea netransparenta prin care Primaria Mizil tine in viata societatea Salub. Fara aceste subventii mascate, numai din activitatea de colectare deseuri, societatea Salub ar fi fost deja in faliment.

Minea Claudiu-Remus
Consilier local

Un comentariu:

  1. Activitatea de colectare este atit de ,,bine,, gindita incit produce pierderi . Dar sint specimene care se lauda peste tot cu ,,realizarile ,, din acest sector . Cetateanul este cel care trebuie sa dea verdicte , sa spuna daca este multumit . Dar opacii si obtuzii nu stau de vorba cu cetatenii contribuitori ( sau poate stau , dar numai cu cei care le pupa miinile , pantofii , sezutul , minerele de la usi , ....)

    Bugetul pentru curatenie stradala care prevede suma de 880.000 lei se bazeaza pe o taxa impusa si imbecil gindita . O taxa pe care cetatenii sint obligati sa o plateasca ,,gratie ,, impunerii printr-o HCL ( consilierii nu gindesc , ei voteaza orice mizerie propusa de executiv ; unul singur face nota discordanta si se abtine sau voteaza contra imbecilitatilor ) . Faptul ca este impusa ii determina pe functionarii nostri sa fie siguri de incasarea acestei sume . Suma cu care isi acopera incompetenta si reaua credinta .
    Pe de alta parte se poate observa ca Salub nu e capabila sa produca profit dintr-o activitate care sa aduca venituri proportional cu gradul de satisfactie al cetatenioor fata de un serviciu prestat . Pentru ca nu sint capabili sa ofere asa ceva . Majoritatea celor din administratia publica ( si societatile anexa ) nu sint capabili sa produca venituri la buget decit prin impunere ; contraprestatiile lor sint jalnice sau lipsesc cu desavirsire .
    Intrebare pentru conducerea Salub si pentru toti presedintii de Asociatii de locatari : de ce in momentul in care se ridica gunoiul menajer de la Asociatiile de proprietari nu este de fata ( la cintarire ) si un reprezentant al asociatiei ?
    Va spun eu ; pentru ca de exemplu domnul Butuceanu i-a spus domnului Sterea ca dupa introducerea cartelelor de acces la pubelele asociatiei sa nu ii trimita facturi mai mari ca inainte ( sa fie , adica oricit , dar nu mai mari ) Asa se face ca un locatar de la Asociatia 5 plateste cca 6 lei de persoana gunoi pe luna . Daca la cei de la case se factureaza cu 0,30 lei / kg inseamna ca la bloc locatarii platesc pentru cca 20 kg gunoi menajer pe luna ( indiferent ca ii produce sau nu ) . Citi dintre locatarii de la bloc efectiv produc 20 de kg de gunoi menajer pe luna / membru ??? Facturarea la asociatii se face la nivelul la care vrea inegalabilul Sterea ( capacitatea dumnealui evidenta este de a duce societati comerciale in faliment ) ; in conditiile in care la ridicarea gunoiului menajer de la asociatii nu este de fata si un reprezentant al asociatiei.
    Intrebare pentru administratia publica locala ; de ce Salub a fost declarat prin HCL ( consilierii nostri care gindesc ) unic prestator de servicii de colectare a gunoiului menajer in Mizil ? Cui ii pute concurenta ? De ce nu au cetatenii , persoane fizice si / sau juridice posibilitatea sa aleaga serviciile altei societati ?

    Atita timp cit cetateanul contribuitor va trai cu impresia ca cei care sint in administratia publica ,, stiu ce fac ,, si vor plati taxe si impozite fara sa ceara explicatii, lucrurile vor merge ca pina acum . Responsabilizarea bugetarului nu vine de la sine sau din acte normative votate de el . Bugetarul va sti totdeauna sa isi voteze salarii cit mai mari pe seama trudei contribuitorului si sa fie opac si obtuz in relatia cu cel care ii pune piinea pe masa .

    Adrian Popescu

    RăspundețiȘtergere